Jak dbać o piersi?



Wiele kobiet narzeka na swój biust. Dla jednych jest on zbyt mały, dla drugich zbyt duży. Ale to dopiero początek problemów, bo przecież może być również obwisły, niekształtny itd. Zatem co robić, aby biust nabrał ładnych, jędrnych kształtów albo – gdy jest z nim wszystko w porządku – ich nie stracił?
Kształt i wielkość kobiecych piersi zmienia się w trakcie rozwoju kobiety i zależy od czynników genetycznych, diety i stylu życia. Trudno jest przewidzieć jak potoczy się wzrost biustu u kobiety, ponieważ jest to całkowicie sprawa indywidualna. Piersi składają się głównie z tłuszczu, dlatego też w niektórych przypadkach tycie ma pozytywny wpływ na ich wzrost, ale niestety nie zawsze. Wiele dziewczyn boi się wykonywać ćwiczenia siłowe lub stosować diety redukcyjne, właśnie ze względu na strach przed zmniejszeniem się biustu. Zapominają o tym, że ćwiczenia mogą pomóc w jego uwydatnieniu i poprawieniu jędrności, powodując tym samym jego wizualne powiększenie. Zatem o czym należy pamiętać i czego powinno się wystrzegać, aby móc chwalić się pięknym, kształtnym biustem:

1. Stosuj trening siłowy i aerobowy

Samym treningiem aerobowym nie da się zbudować ładnych piersi. Celem takiego treningu jest zmniejszenie ilości tkanki tłuszczowej w organizmie. Jako, że piersi składają się praktycznie z samego tłuszczu, rozumie się samo przez się, że stosując tylko ten rodzaj treningu nie przyczynimy się do poprawy ich wyglądu.
Stosowanie treningu siłowego ma na celu rozbudowę mięśni znajdujących się pod piersiami, co prowadzi do ich podniesienia, poprawienia wyglądu i zwiększeniu atrakcyjności.

2. Wiek i grawitacja robią swoje

W miarę upływu lat kobiece piersi mogą robić się obwisłe. Spowodowane jest to tym, że po 25 roku życia organizm produkuje coraz mniej kolagenu, który miedzy innymi odpowiada za sprężystość i jędrność skóry na piersiach. Kolagen występuje w skórze w postaci włókien, które „tworzą podporę i naciągają skórę”. Duże zmiany w rozmiarze piersi spowodowane nagłym wzrostem lub utratą wagi (np. ciąża) powodują znacznie rozciągnięcie włókien kolagenowych, co prowadzi do obwiśnięcia piersi. Jak się przed tym chronić? Najlepiej stosować preparaty bogate w kolagen np. w postaci kremów. Należy je dokładnie wmasowywać w skórę piersi. Innym rozwiązaniem mogą być tabletki. Należy pamiętać, żeby w przypadku stosowania ich w trakcie ciąży skonsultować się z lekarzem. Podczas ciąży warto zadbać o swoje piersi, żeby nie nabawić się rozstępów i nie stracić ich pięknego wyglądu po okresie karmienia.
W przypadku wykonywania ćwiczeń na siłowni warto zaopatrzyć się w dobrze dobrany stanik treningowy. Jest to istotny element szczególnie do biegania. Każda kobieta wie jak podczas biegania mogą podskakiwać piersi, co prowadzi do powstawania dużych sił, których lepiej unikać. Sportowy stanik może nas ustrzec przed szkodliwym wpływem grawitacji:) Za ciasne, źle dobrane staniki utrudniają przepływ krwi i uciskają piersi, dlatego warto również na codzień nosić odpowiedni biustonosz.

3. Stosuj odpowiednią dietę

Dobrze dobrana dieta jest bardzo ważna, dla każdego i w każdym momencie. W zależności od tego jakie efekty chcemy uzyskać należy stosować odpowiednią dietę.
– jedz dużo warzyw – pod każdą postacią: surowe, duszone, gotowane, grillowane, pieczone. Praktycznie bez ograniczeń. Należy jednak pamiętać, że niektóre mogą powodować wzdęcia (fasola, groch) i uczucie ciężkości. Inne natomiast mają dość wysoki indeks glikemiczny i nie należy ich spożywać zbyt często ze względu na skoki cukru we krwi (gotowane buraki i gotowana marchew),
– jedz co najmniej 5 posiłków dziennie – spożywanie lekkich, a częstych posiłków jest o wiele lepszym rozwiązaniem niż głodówki, bo podkręca metabolizm, co ułatwia spalanie tłuszczu i utrzymanie zadbanej sylwetki,
– nie jedz owoców i węglowodanów na noc – zamiast tego jedz warzywa i zdrowe tłuszcze. Ostatni posiłek spożywaj około godziny przed snem.
– jedz chude mięso,
– uważaj na owoce – niektóre z nich są kaloryczne i zawierają sporo węglowodanów prostych (np. banany, winogrona). Warto sięgać po owoce sezonowe (truskawki, maliny, jagody) i cytrusy (pomarańcze, mandarynki, grejpfruty)

4. Wykonuj odpowiednie ćwiczenia:

W celu rozbudowy umięśnienia wewnętrznej części klatki piersiowej, co prowadzi do „wyparcia” piersi do przodu i daje wrażenie ich powiększenia, najlepiej robić:
– pompki – podobne do klasycznych, z tym że lepiej stosować wąski rozstaw rąk (ok. 5cm). Kręgosłup cały czas wyprostowany, łokcie blisko ciała. Ruch góra – dół trwający łącznie około 2 sekundy.
– wyciskanie hantli w pozycji leżącej – kładziemy się na ławce poziomej, bierzemy do rąk sztangielki i z wysokości splotu słonecznego wyciskamy do góry.
Zarówno w przypadku pompek jak i wyciskania, wydychamy powietrze podczas wykonywania pracy (podnoszenie się z ziemi lub wyciskanie sztangielki), wdychamy powietrze w pozostałym okresie (schodzimy na ziemie, opuszczamy sztangielkę).

Poprawna technika wyciskania hantli leżąc

W celu wysunięcia piersi do góry i poprawienia ich krągłości należy wykonywać ćwiczenia do dolne partie mięśni piersiowych:
– rozpiętki na ławce poziomej głową w dół – kładziemy się na ławce głową w dół pod kątem 30 stopni. Pozycja wyjściowa – hantle wysunięte do przodu na wysokości piersi, następnie opuszczamy je na dół z rozpiętymi ramionami, lekko zginając w łokciach. Wdech przy unoszeniu, wydech przy opuszczaniu.

Poprawna technika wykonywania rozpiętek na ławce poziomej głową w dół

– wyciskanie sztangi głową w dół – kładziemy się na ławce pod katem 30 – 45 stopni głową w dół. Używając gryfu łamanego (bądź prostego) z wysokości splotu słonecznego wyciskamy sztangę do góry. Wdech przy opuszczaniu, wydech przy wyciskaniu.

Poprawna technika wyciskania sztangi głową w dół

Taki trening wykonujemy raz lub dwa razy w tygodniu (minimalna przerwa pomiędzy treningami to 3 – 4 dni)

5. Unikaj nadmiernego opalania się na słońcu

Narażanie piersi na zbyt częste bombardowanie promieniami słonecznymi podczas opalania prowadzi do wysuszenia i niszczenia skóry.

6. Nie śpij na brzuchu

Spanie na brzuchu powoduje deformację piersi pod wpływem ciężaru ciała.

7. Masuj biust

Bardzo istotny w pielęgnacji biustu jest masaż. Należy przeprowadzać go kolistymi ruchami od dołu ku górze, np. z użyciem kremu. Dobre rezultaty dają również codzienne masaże wodą z prysznica. Polewaj biust najpierw ciepłą, a następnie zimną wodą.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.